Medarbejderne hos HTH skal alle igennem et onboarding-forløb på virksomhedens Online Academy. Forløbet indeholder statussamtaler, der sikrer, at medarbejderen har forstået indholdet.

I stedet for at tage afsted på kursusdage, skal medarbejderne tage kurserne, mens de er på arbejde. Dette kan foregå ved små kontorer placeret i butikkens lokale.

Dette betyder at:

  • det er muligt at røre, afprøve og træne de områder, der arbejdes med i kurserne – fordi medarbejderen er i butikken og hos kunderne
  • der kan komme kunder, mens medarbejderen er i gang med et kursus.

Fordelene ved brugen af Actimo og Online Academy kan for medarbejderen være:

  • at de selv kan vælge, om de vil tage kurser i bussen, på jobbet eller i sofaen derhjemme
  • at de – efter onboarding – selv kan vælge, hvilke kurser de synes er interessante eller vigtige at tage
  • at de kan “gemme sig”, hvis der er noget, de ikke forstår (fordi der ikke er tests eller undervisere)
  • at de kan få alle informationer ét sted (på Actimo)
  • at de får notifikationer på mobilen, hvis de skal huske at tage et kursus eller tilmelde sig en kampagne etc.

Udfordringerne ved brugen af Actimo og Online Academy kan for medarbejderen være:

  • at de selv skal tage ansvar for at få taget kurser og udvikle sig
  • at de selv skal tage kontakt til uddannelsesafdelingen, hvis der er noget på kurset, de ikke forstår
  • at de kan miste koncentrationen, når de skal tage kurser, mens de er i butikken.