
3D printer, VR-udstyr, 3D tegneprogram

Fag: Erhvervsinformatik C
Omfang: 8 timer, i løber af fire dage
Teknologi og værktøj: 3D printer, VR-udstyr, 3D tegneprogram, post it, blyanter og A3-ark
Elevforudsætninger: Viden om analyse af digitale artefakter, prototyping og designprocesmodellen – samt besøg hos HTH
Aktiviteter/læringsformer: Gruppearbejde, arbejde med video, eller 3D-tegneprogrammer. Brainstorm, argumentation, vurdering, prototyping, analysering, fremlæggelse, CL strukturer (bordet rundt, rolle brainstorming eller andre)
Læringsmål
Erhvervsinformatik C:
Digital myndiggørelse samt Erhvervsrettet digital udvikling
- Du skal kunne forbedre processen omkring anvendelse af et eksisterende digitalt stykke software eller hardware vha. designproces-modellen
- Du kan kunne planlægge, hvordan du laver din iterative (gentagende) designproces
- Du kan ud fra din viden om din valgte branche kunne vurdere, hvordan en ny teknologi kan ændre måden, man udfører arbejdet på. Du skal ligeledes kunne vurdere, på hvilken måde det kan påvirke virksomheden eller samfundet positivt eller negativt
- Du kan analysere og beskrive et digitalt stykke hardware eller software, som bliver brugt i din branche.
Pain
HTH er udfordret på de mange konkurrenter, der er på køkkenmarkedet. De vil derfor have hjælp til at finde på alternative og kreative løsninger til at vise deres produkter frem for kunderne. Hvordan kan man vha. digital teknologi give en unik oplevelse for kunden af deres nye køkken?

Forløbet