Matas og effektiv kundeservice

Fag: Erhvervsinformatik og afsætning F-C på EUD/EUX

Omfang: 6 lektioner

Teknologi og værktøj: Papir, blyant og Landbot

Elevforudsætninger: Viden om algoritmer, organisationsændringer og købeloven

Aktiviteter/læringsformer: Læreroplæg, gruppearbejde, arbejde med papir-algoritmer, arbejde med Landbot

Læringsmål

Informatik:

At eleven

  • analysere Matas med Leavitts model
  • kan designe og forstå algoritmer
  • undersøge og foreslå digitale teknologier
  • udarbejde algoritmiske modeller i flowcharts og overføre disse til en Landbot
  • kan anvende computationel tankegang til løsning af problemstillinger i en erhvervsfaglig kontekst

Afsætning:

At eleven

  • redegøre for relevante love og regler
  • anvende viden om relevante love samt service til at udarbejde forslag til god service (online/offline) før, under og efter købet med udgangspunkt i en konkret virksomheds målgruppe
  • kan inddrage købeloven og forbrugeraftaleloven. (Supplerende stof E-handelslov og markedsføringslov.)

Pain

Matas bruger mange penge på ansatte (omni-materialister), der rådgiver kunder virtuelt. Samtidig stiger antallet af henvendelser om returret og købeloven.
Matas overvejer derfor at finde alternative måder at håndtere deres kundebehov på og samtidig forbedre kundeoplevelsen.

Forløbet