
Matas og effektiv kundeservice

Fag: Erhvervsinformatik og afsætning F-C på EUD/EUX
Omfang: 6 lektioner
Teknologi og værktøj: Papir, blyant og Landbot
Elevforudsætninger: Viden om algoritmer, organisationsændringer og købeloven
Aktiviteter/læringsformer: Læreroplæg, gruppearbejde, arbejde med papir-algoritmer, arbejde med Landbot
Læringsmål
Informatik:
At eleven
- analysere Matas med Leavitts model
- kan designe og forstå algoritmer
- undersøge og foreslå digitale teknologier
- udarbejde algoritmiske modeller i flowcharts og overføre disse til en Landbot
- kan anvende computationel tankegang til løsning af problemstillinger i en erhvervsfaglig kontekst
Afsætning:
At eleven
- redegøre for relevante love og regler
- anvende viden om relevante love samt service til at udarbejde forslag til god service (online/offline) før, under og efter købet med udgangspunkt i en konkret virksomheds målgruppe
- kan inddrage købeloven og forbrugeraftaleloven. (Supplerende stof E-handelslov og markedsføringslov.)
Pain
Matas bruger mange penge på ansatte (omni-materialister), der rådgiver kunder virtuelt. Samtidig stiger antallet af henvendelser om returret og købeloven.
Matas overvejer derfor at finde alternative måder at håndtere deres kundebehov på og samtidig forbedre kundeoplevelsen.

Forløbet