
Mr. Thomsen og kundekontakt

Fag: Erhvervsinformatik C og USF
Omfang: 2 x 6 lektioner
Teknologi og værktøj: Code.org, WordPress, Excel og Forms. Tekster fra: Erhvervsinformatik til EUD/EUX, Systime; USF, Systime
Elevforudsætninger: elever på GF2, har Erhvervsinformatik C og USF
Aktiviteter/læringsformer: Oplæg, undersøgende gruppearbejde og aktiverende gruppearbejde
Læringsmål
Erhvervsinformatik:
- Forløbet peger ind i følgende emner i Erhvervsinformatik:
- Digitale artefakter: Teknologiforståelse, Computationel tankegang, Analyse af digitale artefakter, Teknologianalyse, Formålsanalyse, Brugsstudier og Konsekvensvurdering
- Designudvikling: Iterative designprocesser, Idégenerering, Interaktionsdesign, Forskellige typer af prototyper og Brugertests
- Data: Hvad er data?
USF:
Forløbet peger ind i følgende emner i EI:
Intern og ekstern kommunikation: Kommunikationsmodellen og Kommunikationsformer
Pain
Du har afsluttet din EUD/EUX Business og har heldig at indgå en aftale om elevplads som salgsassistent hos netop Mr Thomsen.
Din chef ved, at du gennem din uddannelse har arbejdet kritisk med at
analysere forskellige IT-værktøjer og fået en forståelse for teknologierne.
Din chef vil meget gerne beholde sine gode loyale og lokale kunder i den fysiske butik, men derudover har han et ønske om at skaffe sig flere kunder til at handle i både den fysiske butik og den lokale webshop. I Mr Thomsens webshoppen er der er stort udvalg af varer, som ikke findes i den Mr-kædens webshop.
- Hvad kan din chef gøre for at pleje og beholde de loyale og lokale kunder?
- Hvordan får Mr Thomsen flere kunder digitalt?

Forløbet