Chatfunktion

Kunden kan bruge chatfunktionen fra forsiden på matas.dk eller fra en af produktsiderne.

Kunden skal give tilladelse til, at matas.dk må indsamle data og gemme samtaler.

Kunden får tildelt onlinerådgiver alt efter behov.

  • fra produktsiderne tildeles rådgiver efter den kategori produktet tilhører. På den måde sikrer man sig en rådgiver med den rette ekspertise. (f.eks. en kosmetolog ved makeupprodukter)
  • fra forsiden bliver man omstillet til rette onlinerådgiver, når man har stillet sit spørgsmål.

Kunden kan vælge blot at chatte eller kan vælge at bruge videofunktion, hvis der er behov for det.

Systemet kan se, hvor i landet kunden befinder sig, og kunden får en onlinerådgiver fra samme by, hvis det er muligt.


Data

Matas indsamler data om kunderne via Club Matas.

Matas indsamler data om: alder, bopæl, interesser, hårtype, hudtype, helseprofil, naturproduktprofil, adfærd og købshistorik.

Data i forbindelse med Club Matas kan ses af medarbejdere i butikken og af både kunder og systemet på matas.dk.

Data bliver ikke vist gennem chatsystemet, så onlinerådgiverne har ikke adgang til informationerne, når de rådgiver. De kan bede om kundens telefonnummer og på den måde få manuel adgang.


Købsrejsen

Onlinerådgiveren kan se kundens købsrejse gennem chatsystemet.

Systemet registrerer, hvor kunden bor, og i hvilken butik produktet kan hentes.

Dermed kommer ordren forbi den lokale butik for at se, om de har den på lager der. Hvis ikke den lokale butik har varen, ryger ordren til det store lager.

Hvis produktet er i butikken, kan kunden få besked om afhentning i butikken allerede efter 30 minutter.


Nye krav til systemet

Pt. har chatsystemet ikke kontakt til Club matas

Dette betyder, at kundens kontakt med onlinerådgiverne ikke registreres som en del af de data, der bliver indsamlet gennem Club matas.

Derfor kan der ikke trackes, hvor meget onlinerådgivning, der har ført til efterfølgende køb i fysiske butikker.