Cases / undervisningsforløb
Fag: Erhvervsinformatik og dansk
Omfang: 4 timer
Teknologi og værktøj: Excel, Visio og præsentationsværktøj
Elevforudsætninger: kendskab til algoritmer, basiskundskab i Excel, Kendskab til Visio
Fag: Matematik
Omfang: 3 lektioner
Teknologi og værktøj: Surveyxact, Google Analyse, Microsoft forms, Geogebra, Excel
Elevforudsætninger: kendskab til beregninger med deskriptorer og analyse af resultater
Fag: Samfundsfag C
Omfang: 4 – 6 lektioner
Teknologi og værktøjer: Landbot, Powerpoint, WeVideo, iMovie, Screencast
Elevforudsætninger: Kunne sætte sig ind i nyt, digitalt værktøj
3D printer, VR-udstyr, 3D tegneprogram og HTH
Fag: Erhvervsinformatik C
Omfang: 8 lektioner, i løbet af fire dage
Teknologi og værktøjer: 3D printer, VR udstyr, 3D tegneprogram, post it, blyanter og A3-ark
Elevforudsætninger: Viden om analyse af digitale artefakter, prototyping og designprocesmodellen samt besøg hos HTH
Matas og effektiv kundeservice
Fag: Erhvervsinformatik og afsætning F-C på EUD/EUX
Omfang: 6 lektioner
Teknologi og værktøjer: Papir, blyant og Landbot
Elevforudsætninger: Viden om algoritmer, organisationsændringer og købeloven
Fag: Erhvervsinformatik C og USF
Omfang: 2 x 6 lektioner
Teknologi og værktøjer: Code.org, WordPress, Excel og Forms. Tekster fra: Erhvervsinformatik til EUD/EUX, Systime; USF, Systime
Elevforudsætninger: elever på GF2, har Erhvervsinformatik C og U
Fag: Erhvervsinformatik C
Omfang: 6 timer
Teknologi og værktøjer: EFU-modellen, Storyboard, filmiske virkemidler (lokation, rekvisitter, skuespiller, perspektiv, beskæring, m.m.) Redigering, Smartphone, Ring light, Gimball, Green screen, Screen recorder, lovgivning omkring video
Elevforudsætninger: Skal kunne optage video på smartphone
Fag: Erhvervsinformatik C og Dansk C
Omfang: Erhvervsinformatik 4 lektioner á 60 minutter. Dansk 4 lektioner á 60 minutter
Teknologi og værktøjer: Ibøger, designprocesmodellen, analyse af digitale artefakter
Elevforudsætninger: EUX elever: Eleverne skal have kendskab til designprocesmodellen og analyse af digitale artefakter
I dansk skal projektet foregå på studieåret. De skal have kendskab til analysemodeller, genretræk, retorisk pentagram, front stage & back stage