Cases / undervisningsforløb

Optimering af lagerhåndtering

Fag: Erhvervsinformatik og dansk

Omfang: 4 timer

Teknologi og værktøj: Excel, Visio og præsentationsværktøj

Elevforudsætninger: kendskab til algoritmer, basiskundskab i Excel, Kendskab til Visio

HTH og medarbejdertilfredshed

Fag: Matematik

Omfang: 3 lektioner

Teknologi og værktøj: Surveyxact, Google Analyse, Microsoft forms, Geogebra, Excel

Elevforudsætninger: kendskab til beregninger med deskriptorer og analyse af resultater

Sortere affald i Matas

Fag: Samfundsfag C

Omfang: 4 – 6 lektioner

Teknologi og værktøjer: Landbot, Powerpoint, WeVideo, iMovie, Screencast

Elevforudsætninger: Kunne sætte sig ind i nyt, digitalt værktøj

3D printer, VR-udstyr, 3D tegneprogram og HTH

Fag: Erhvervsinformatik C

Omfang: 8 lektioner, i løbet af fire dage

Teknologi og værktøjer: 3D printer, VR udstyr, 3D tegneprogram, post it, blyanter og A3-ark

Elevforudsætninger: Viden om analyse af digitale artefakter, prototyping og designprocesmodellen samt besøg hos HTH

Matas og effektiv kundeservice

Fag: Erhvervsinformatik og afsætning F-C på EUD/EUX

Omfang: 6 lektioner

Teknologi og værktøjer: Papir, blyant og Landbot

Elevforudsætninger: Viden om algoritmer, organisationsændringer og købeloven

Mr. Thomsen og kundekontakt

Fag: Erhvervsinformatik C og USF

Omfang: 2 x 6 lektioner

Teknologi og værktøjer: Code.org, WordPress, Excel og Forms. Tekster fra: Erhvervsinformatik til EUD/EUX, Systime; USF, Systime

Elevforudsætninger: elever på GF2, har Erhvervsinformatik C og U

Den gode salgsvideo

Fag: Erhvervsinformatik C

Omfang: 6 timer

Teknologi og værktøjer: EFU-modellen, Storyboard, filmiske virkemidler (lokation, rekvisitter, skuespiller, perspektiv, beskæring, m.m.) Redigering, Smartphone, Ring light, Gimball, Green screen, Screen recorder, lovgivning omkring video

Elevforudsætninger: Skal kunne optage video på smartphone

Zero madspild

Fag: Erhvervsinformatik C og Dansk C

Omfang: Erhvervsinformatik 4 lektioner á 60 minutter. Dansk 4 lektioner á 60 minutter

Teknologi og værktøjer: Ibøger, designprocesmodellen, analyse af digitale artefakter

Elevforudsætninger: EUX elever: Eleverne skal have kendskab til designprocesmodellen og analyse af digitale artefakter

I dansk skal projektet foregå på studieåret. De skal have kendskab til analysemodeller, genretræk, retorisk pentagram, front stage & back stage